Hvor kommer Black Friday-tilbud fra

80 % af Black Friday-købene ender på forbrændingen efter en eller ingen brug. Det er ikke kun miljøet, der bliver påvirket. Store rabatter tilskynder til engangskøb over brand loyalitet og træner kunden til at vente på det næste udsalg. Det er mere bæredygtigt for vores planet såvel som butikkerne at finde på noget nyt.

 

Crazy Black Friday Fights - YouTube

 

Oprindelsen af ​​Black Friday-tilbud


Det er blevet en stor Retail dag overalt. Mange online-virksomheder glæder sig, fordi de i gennemsnit kan se tre gange så meget trafik sammenlignet med en normal handelsdag.

-Salget på Black Friday for nogle butikker kan være fem gange højere end en

normal handelsdag.

Med så stort et potentiale for salg, kunne man spørge sig selv "er Black Friday-tilbud det værd?". Når vi kigger under overfladen, opdager vi, at det er en bestemt type kunde, der driver salget. Specifikt er det folk, der leder efter rabatter. Tilbudsjægere, der ønsker at købe billige produkter, viser dataene, Black Friday er en dag, hvor folk primært søger elektronik fra store mærker for at spare penge.

Black Friday-salg begynder at se mindre og 

mindre godt ud for uafhængige mærker med bæredygtige forsyningskæder. Og det er ikke overraskende, hvis vi tænker på oprindelsen af ​​Black Friday. Det er blevet skabt af store virksomheder til at drive salget. Måske er det fordi de ikke rigtig har noget bedre at sige eller tilbyde end en rabat. Uanset dine synspunkter, begynder de fleste at blive mere opmærksom på, at kapløbet mod bunden og tendensen til at tilskynde til overforbrug på Black Friday har en pris, der betales af miljøet.
Så spørgsmålet er skal vi i Kilostore tilslutter denne idé om at 'have tilbud', eller gør vi noget anet? Lad os starte med, hvad der ville ske, hvis vi sætter os til Black Friday-vanviddet og tilbyder store besparelser.

Tilbud er faktisk kontraintuitive. De reducerer vores indkomst og træner folk til at vente på det næste tilbud. Når nogen køber under et tilbud, har de intet incitament til at vende tilbage, før du laver et nyt.

Kunder, der erhverves, når du rabat på dine produkter, er 50 % mindre tilbøjelige til at handle hos os igen.

Hvad er Green Friday? 

Så hvad kan vi gøre i stedet for? Vi kunne boykotte det, men vores holdning er, at hvis vi vil gøre noget mere positivt, så lad os tage noget af den trafik og tilbyde et alternativ.

Som alle efterhånden har forstået, er den mest bæredygtige t-shirt, den du allerede ejer, eller den, du finder i en vintagebutik.

Det er derfor, vi siger, Grøn er det nye sort, og hvorfor vi dropper en stor mængde fantastiske t-shirts på 

Green Friday.